Dayanım ve Güvenlik

Komponent, sistem veya araç seviyesi tasarım çalışmalarının, konsept aşamasından fiziksel test doğrulama aşamasına kadar her adımında yer alıyoruz. 

  • Yapısal Optimizasyon
  • Doğrusal ve Doğrusal Olmayan Statik Analizler
  • Yorulma Analizleri
  • Pasif Güvenlik Simülasyonları(ECE R 66, ECE R 110 )
  • Özel Analizler (Sıvı/Katı Etkileşimi/Termal Etki vb.)

Titreşim ve Gürültü Mühendisliği (NVH)

CAE analizleriyle prototip üretimi öncesi tasarımda oluşabilecek potansiyel hataları öngörüyor, hataların elimine edilmesi için yenilikçi, yaratıcı çözüm önerileri sunuyoruz.

  • Modal Analiz ve Araç Mod Ayrıştırma Stratejisi Oluşturma
  • Gövde Global Rijitlik Analizleri (Yol Tutuşu, Sürüş Konforu ve Minimum Gürültü )
  • Noktasal Frekans Tepki Analizleri (FRF)
  • Gürültü ve Titreşim İletimi Analizleri (NTF,VTF)
  • İstatistiksel Enerji Analizi (SEA)

Termal ve Aerodinamik Sistemler 

  • Aerodinamik Analizleri
  • Yolcu Termal Konfor Analizleri
  • Ön Cam Buğu/Buz Çözme Analizleri
  • Araç Motor Odası Termal Analizleri
  • Araç Yüzerinde Çamur ve Yağmur Birikme Analizleri

Taşıt ve Sistem Dinamiği

Tasarım, sanal analiz ve test faaliyetlerini içinde barındıran taşıt – sistem dinamiği çalışmaları, araç geliştirme faaliyetleri kapsamında aracın sürüş, konfor, yol tutuş, hızlanma ve frenleme gibi karakteristik özelliklerini oluşturarak aracın mühendislik çalışmalarını gerçekleştirmekteyiz.

  • Araç Dinamiği Simulasyonları
    • Şasi sistemleri ve tam araç modellerinin oluşturulması
    • Kinematik ve esneklik simulasyonlarının gerçekleştirilmesi
    • Sürüş ve yol tutuş analizlerinin yapılması
  • Optimizasyon
    • Süspansiyon sistemlerinin optimizasyon çalışmaları
    • Direksiyon sistemlerinin optimizasyon çalışmaları
  • Araç Dinamiği Sürüş Testleri
  • Sanal Test ve Doğrulama
    • Bileşen ve sistemlerin sanal testlerinin gerçekleştirilmesi
    • Sonlu elemenlar analizi için yüklerin belirlenmesi
    • Yorulma simulasyonları
Akademik Yayınlar

Traktör Güvenlik Kabini Statik Yükleme Deneyi Sonlu Elemanlar Benzetimi
MSC Kullanıcılar Konferansı 22-23 /10/ 2009,İstanbul , H. GÖRÜRYILMAZ

Rüzgar Yükünün Bir Ticari Araç Servis Kapısına Olan Etkilerinin İncelenmesi
OTEKON 5. Otomotiv Teknolojileri Kongresi 07 – 08 /06/ 2010, BURSA , M.TUĞRUL , S. ER

Bir Ticari Araç İçin Ece R14 Regülasyonuna Uygun Koltuk Bağlantılarının Geliştirilmesi
OTEKON 5. Otomotiv Teknolojileri Kongresi 07 – 08 /06/ 2010, BURSA , A. ARSLAN, M. KAPTANOĞLU

Sürdürülebilir Ulaşım İçin Çözüm Önerisi : Taksiye Yönelik Araç Platformu
9. Ulaştırma Kongresi 16-18 /05/ 2011, İstanbul , C. SEVGİNER, E.BİLGE, Ö. DEMİR, U. GEZER

Yer Düzlemine Dik Yönde Araca Etkileyen Şok Yüküne Karşı Mürettebat Güvenliğinin Sanal Doğrulama Yöntemleriyle İncelenmesi
6. Savunma Teknolojileri Kongresi 2012, ANKARA , E. ŞENOCAK, M. KAPTANOĞLU, A. ARSLAN

Tekerlekli Zırhlı Araçların Süspansiyon Sistemi İçin Dayanım Açısından Tasarım Metodolojisi Oluşturulması
6. Savunma Teknolojileri Kongresi 2012, ANKARA , F. KAĞNICI

Araç Yorulma Analizi Sonucuna Göre Hasar Görülen Parçanın Dayanım ve NVH Açısından İyileştirilmesi
6. Otomotiv Teknolojileri Kongresi 2012, BURSA , F.KAĞNICI, B. ULAŞ

Kuzey Amerika Pazarı İçin Geliştirilen Bir Aracın FMVSS 208 Regülasyonuna Uygunlıuğunun Sanal Olarak Doğrulanması
6. Otomotiv Teknolojileri Kongresi 2012, BURSA , A. ARSLAN, M. KAPTANOĞLU, E. ŞENOCAK

FRF Analizlerinde Analiz Sonrası İşlemler İçin Makro Oluşturulması
OTEKON 2014, Bursa , A. BÖTKE, S. HOROZOĞLU, Ş. YILMAZ

Dört Teker Kontrollü Direksiyon Sisteminde Bulunan Lineer Aktüatörün Ses Kalite İyileştirme Çalışması
OTEKON 2014, Bursa , E.ERENSOY, C. SEVGİNER, D.YAZGAÇ

Alçak TabanlıVe Engelli Erişimli M2 Kategorisi Bir Minibüsün NVH Geliştirme Çalışmaları
OTEKON 2014, Bursa , E.ERENSOY, A. BÖTKE, C. SEVGİNER, D. YAZGAÇ, Ş. YILMAZ

Araçlarda Komprasör Kaynaklı Gürültüler ve Alınabilecek Temel Önlemler
OTEKON 2014, Bursa , D. YAZGAÇ ,E.ERENSOY, H. KOÇER

Alçak Tabanlı Otobüslerde Kullanılabilecek Transfer Kutusunun Titreşim İzolasyonunda Temel Kurallar
OTEKON 2014, Bursa , D. YAZGAÇ , E. ERENSOY, G. YAVUZ

Önden Motorlu Bir Araçta Aktif Gril Kapatma Sistemi Geliştirilmesi
OTEKON 2014, Bursa , Ş. YILMAZ, K. ERDOĞAN, U. CIRIK, A. ERGENÇ

Ticari Araçlarin Arka Aksında Kullanılan Viraj Denge Çubuğunun Tasarımı ve Yorulma Analizi
OTEKON 2014, Bursa , G.YAVUZ, T.SOĞANCI, K. GER

Ön Cam Üfleçlerinde Hava Çıkış Hızlarını Arttırmaya Yönelik Defroster Sisteminde Hava Kanalında Tasarım Optimizasyonu
OTEKON 2016, Bursa , B. SÜSLER,F. ENBUK,H. ALTUNAYIK

Bir Otobüsün Egzoz Sisteminin Nvh Açısından Sanal Olarak İncelenmesi
OTEKON 2016, Bursa , D. YAZGAÇ, A. BÖTKE

Akustik İletim Kaybı Hesabının Sanal Yöntemle Yapılması, Analitik Hesap İle Karşılaştırılması
OTEKON 2016, Bursa , D. YAZGAÇ, A. BÖTKE

Bir Ticari Araç Gövdesinin Yapısal Optimizasyon Yoluyla Tasarımı ve Geliştirilmesi
OTEKON 2016, Bursa , T. SOĞANCI

Engelliler İçin Özel Tasarlanmış Ticari Araçlarda Döner Tabla Tasarım ve Geliştirme Projesi
OTEKON 2016, Bursa , H. DOĞAN, C. ÜZÜM, A. ALTINER, S. ZIVALI

M2 ve M3 Katagorisi Yolcu Taşıtlarının Motor Hareket Aktarma Organlarında Oluşan Titreşim – Gürültü Problemleri ve Çözümleri
OTEKON 2016, Bursa , M. KÜÇÜMEN, C. ÜZÜM, A. ALTINER

Arkadan Çekişli Ticari Araçlarda Kullanılan Çift Mafsallı Kardan Şaftların Tasarımı ve Validasyonu
OTEKON 2016, Bursa , E. VATANSEVER, Ö. KÜÇÜK

Hızlandırılmış Yorulma Testleri İle Motor Braketlerinin Analiz Metodolojisinin Geliştirilmesi
OTEKON 2016, Bursa , E. ERYILMAZ, Ö. KÜÇÜK

M2 Kategorisi Bir Minibüste Hava Emme Sistem Gürültüsü İyileştirme Çalışmalarının İncelenmesi
OTEKON 2016, Bursa , E. ERENSOY, A. SERTTAŞ

Toplu Taşıma Araçlarının Devrilme Güvenliği İçin Ece R66 Regülasyonunu Sağlayabilecek Sanal Mühendislik Kabiliyeti Geliştirilmesi
OTEKON 2016, Bursa , Ö.KÜÇÜK, S. SUNAR, M. KAPTANOĞLU

Traktör Güvenlik Kabini Statik Yükleme Deneyi Sonlu Elemanlar Benzetimi
MSC Kullanıcılar Konferansı 22-23 /10/ 2009,İstanbul , H. GÖRÜRYILMAZ

Araç Yorulma Analizi Sonucuna Göre Hasar Görülen Parçanın Dayanım ve NVH Açısından İyileştirilmesi
6. Otomotiv Teknolojileri Kongresi, BURSA 2012,F. KAĞNICI, B. ULAŞ

Bir Binek Araç İçin Dört Tekerlekten Yönlendirme Sisteminin Geliştirilmesi
OTEKON 2014, Bursa,B. ULAŞ